Andra ultraljudet

Helt otrolig känsla att få se min bebis inuti i magen, vi gjorde andra ultraljudet under veckan och gud vad bebisen är söt, jättefin profil - till och med barnmorskan sa det. Verkligen stor skillnad från vecka 7! Allting ser normalt ut vilket jag är jätteglad över. Oroar mig ständigt att något ska gå snett. Har fått veta könet också men avslöjar det lite senare! Vi började diskutera namn redan innan jag ens blev gravid, men nu när vi vet könet så velar vi mellan två namn. Jag vill ha båda lika mycket som tilltalsnamn, vill inte sätta den ena som mellannamn. Tror vi bestämmer oss helt när bebisen kommer ut, då ser vi nog vad som passar. Andra delen av veckan har varit rätt så omtumlande - mycket känslor och mycket kärlek. Det känns på riktigt att jag börjar komma till ro även om vi har hundra bollar i luften och det mesta måste fixas snart. Igår köpte jag ett par bebisskor, kunde inte låta bli - otroligt söta! Lägger in bild lite senare under dagen. Förresten, måste säga att mammatrosor är de bästa trosorna som finns i hela världen. De är sjukt sköna, ska köpa flera sen så att jag kan bo i dem. Magen har nu börjat formas som en riktig gravidmage, tidigare såg jag mest småfet eller knubbig ut. Kan också bero på att jag fortfarande använde mina vanliga kläder (köpte dock mammajeans tidigt men allt annat var vanliga kläder) men när min mamma fick se hur hemskt jag klädde mig så tvingade hon ut mig på en shoppingsrunda. Släpade runt mig i massa butiker och nu är jag faktiskt tacksam för herregud vad skönt kläderna sitter. Och jag ser ut som en vanlig gravid kvinna och inte som en valross. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0