Trött på skitsnack

Vad är det för attityd ni har? Jag valde att gå ut med graviditeten och förlovningen på fb/instagram och jag blev faktiskt riktigt varm i hjärtat av alla gratulationer men får sedan veta att några sitter och diskuterar med varandra om att det har gått alldeles för fort och att jag ska "vänta och se, det kommer inte hålla". Hur fan vet ni det? Ni vet precis ingenting. Ett par som varit tillsammans i fem-tio år innan de förlovar sig och skaffar barn kan också göra slut en dag. Jag är 100% säker på min sambo och han gör mig otroligt lycklig, ja klart att vi bråkar också som alla andra men vi båda vill vara med varandra resten av livet. Självklart så kan man ju inte veta (oavsett hur länge man varit ihop) om det kommer vara livet ut men är man lycklig och vet precis vad man vill - kör på! Om någon säger till mig "oj, vad fort det går!" så tar jag inte illa upp för jag själv tänker så ibland. Att allting har gått så himla fort. Men att man sätter sig ner och diskuterar om vårt förhållande (när man inte ens känner min sambo, inte för att det är ok annars heller) och nästan slå vad om att det inte kommer gå. Jag vet några personer och de ska dessutom föreställa sig mina "vänner". Jag vill inte ha er kvar i mitt liv om ni går och diskuterar sånt. Jag ville bara säga det. Jag blev förbannad/ledsen när jag fick veta det men jag lägger ingen mer energi på det. Är bara så less att vi nu är vuxna och ändå kan vi inte bara vara glada för varandra. Jag väljer bort det som gör mig arg/ledsen/irriterad och stjäl energi, jag vill vara glad och lycklig och jag tänker bara umgås med de som faktiskt gör mig glad och inte bara sitter och snackar skit. Fått nog! 
 
Till er som faktiskt är glada för min skull, stort <3 till er. 


Kommentarer
Postat av: Jollipolli

Chanser som livet erbjuder är fåtal och allt man kan göra är att ta emot dem för livet är kort... Hittills har du gjort kloka beslut. Så stort <3

2014-04-16 @ 18:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0