Till Stockholm

Första turen till Stockholm blir idag (ska dit i maj också), vi tar bilen upp eftersom jag är så känslig för dofter och jag vill inte spy på tåget, toaletterna brukar ju inte vara särskilt rena och doftfria. Så det får bli bil. Ser fram emot den första roadtrippen med min sambo men är lite orolig över hur många pauser vi kanske måste ta. 
 
Förresten, älskar att min sambo har utvecklats otroligt mycket i teckenspråk. För bara fem månader sen kunde han knappt alfabetet och nu konverserar vi nästan flytande (om jag tecknar lugnt, längtar tills han förstår mig när jag tecknar i min normala takt), för några veckor sen har han också börjat två teckenspråkskurser i veckan med två olika lärare och grupper. Den ena läraren är helt döv med och han säger själv att han lär sig mycket av henne då hon inte använder rösten när hon undervisar. Och när han kommer hem från lektionerna så visar han stolt upp vad han har lärt sig, tycker verkligen att det är jätteroligt att se honom utvecklas. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0