Förändring

Detta året blir verkligen en stor förändring för min del. Kan knappt tro att för ett år sedan så levde jag mitt singelliv fullt ut och hade noll planer inför framtiden och bara tog det som kom. Nu är jag sambo, har ett barn på väg och kommer förhoppningsvis byta bostad med. Bor just nu i en tvåa som jag älskar, har bott här sedan 2009 och har jättemånga minnen härifrån. Speciellt alla fester jag har haft här. Men tvåan är för liten för oss och vi är på jakt efter en rymlig trea någonstans i Skåne. Snart ska jag börja måla över rosa väggarna till vitt och Mr.Blonde i köket ska försvinna. Jag ser fram emot att starta ett nytt kapitel för det är egentligen det jag velat hela livet - skapa egen familj men nu helt plötsligt känns så väldigt snart. Fast jag är en sån, när något ska hända så går det snabbt och det är så jag vill ha det. Jag hade lite andra planer inför denna vår, hade tänkt börja gymma som en dåre på det nya gymmet mittemot mig, skaffa mig ett jobb och göra små resor med min sambo och göra sommaren äventyrsfull och skapa massa minnen. Alla de planerna är fortfarande på förutom gymmet (kör vattengympa istället). Jag är fast besluten om att jag fortfarande kan göra vad jag vill efter att bebisen kommit ut, är så trött på alla människor som säger att man inte kan träffa vänner eller få egentid när man har en bebis. Bebisen kommer självklart i första hand ofta men jag tänker sätta mig själv i första hand också, kommer se till att jag får egentid och även träffa vänner. Aja, skitsamma. Längtar verkligen till den nya bostaden i alla fall. 


Kommentarer
Postat av: Jollipolli

<3

2014-03-11 @ 20:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0