Rädsla

Ibörjan var jag livrädd för att föda och undrade hur jag skulle klara det men nu känner jag mig mer redo och är inte lika rädd. Antar att jag har accepterat att jag SKA föda, jag kan ju inte undvika det precis. Nu är jag mer rädd för att vara gravid en andra gång sen, för jag har haft en rätt så jobbig graviditet och är nu sjukskriven på 50%. Försöker ta en dag i taget men längtar oerhört mycket tills jag får föda ut ungen och få ett normalt mående igen. Vet faktiskt inte om jag skulle palla må såhär en andra gång men jag vill fortfarande ha tre barn så jag får bita ihop och genomlida detta ett par gånger till. Fast jag kanske mår bättre andra gången. Igår t.ex. så var jag sängliggande med konstant illamående och spydde tre gånger, kämpade jättemycket med att inte kräkas. Jag ska aldrig mer klaga på en veckas förkylning mer, det var det värsta jag visste innan men det här slår allt. Längtar tills jag får tillbaka mitt gamla flås och min normala gångstakt. 
 
Fast allt är inte pest och pina. Jag börjar kunna känna bebisen i mig, svårt att förklara men ibland känns det som att nåt litet nuddar mig inifrån. Vilket känns roligt, har även fått höra/känna bebisens hjärtljud och sparkar. Så hon/han mår i alla fall bra. Om ett par veckor ungefär ska vi på ultraljud och då får vi se bebisen en andra gång (första gången var jag i vecka 7 och då såg det mer ut som en böna eller nåt), och får veta könet hoppas jag. 


Kommentarer
Postat av: Jollipolli

Gud så spännande med lite moves i magen! Stora styrkekramar <3

2014-03-22 @ 16:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0